Awaria – aparat stały

Szanowni Państwo, musimy zastosować się do zaleceń i wytycznych dla gabinetów stomatologicznych. W związku z tym zabiegi planowe muszą zostać odwołane. Jedynymi zabiegami, które mogą się odbywać w obecnej sytuacji są zabiegi w trybie pilnym (nie dotyczy ortodoncji) oraz w trybie przyspieszonym (awaria aparatu stałego). Cały czas jesteśmy gotowi aby naszym pacjentom udzielić w tych wypadkach pomocy.

Co zrobić w wypadku sytuacji awaryjnej u pacjentów z aparatem stałym

1. Niepokoi mnie zmiana pozycji zębów, mam wrażenie, że coś jest „nie tak”:

– Prosimy w takim wypadku o kontakt pod nr 799 895 025 – bezpośredni telefon do lekarza.

2. odklejony zamek, pęknięty drut, brak ligatury:

– Prosimy o napisanie wiadomości e-mail na adres gabinetu z opisem problemu (ważne aby napisać czy awaria sprawia dolegliwości bólowe). Skontaktujemy się z propozycją rozwiązania problemu po analizie przez lekarza.

3. Problem z lip bumperem (odleżyna, zerwana ligatura)

Zaleca się zdjęcie lip bumpera wg instrukcji otrzymanej podczas zakładania aparatu. Przypominamy, że aby było możliwe wysunięcie lip bumpera należy przeciąć (np. małymi nożyczkami) obustronnie  w okolicy pierścieni cienki spleciony drucik (dolny aparat) lub kolorowe gumki (górny aparat).

Po tym prosimy o kontakt telefoniczny. 799 895 025 – bezpośredni telefon do lekarza.